Dersin Adı | Profesyonel Beceri Laboratuvarı I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 301 | Güz | 2 | 6 | 5 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin uygun pişirme teknikleri ile dünya mutfaklarından menüler hazırlayarak tabak sunma becerisini geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrencilere profesyonel mutfak ortamında temel yemek servisi ve ekip çalışmasının önemi uygulamalı olarak öğretilecektir. Ders kapsamında, öğrencilerin belirlenen zaman içerisinde reçeteleri uygulamaları, sunuma hazırlamaları ve misafirlere servis etmeleri sağlanacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Teori: Restoran İşletmesi ve Planlaması Uygulama: Berrak Çorbalar, Kuru Pişirme Teknikleri (Sote), Tartlar ve Turtalar, Temel Ekmekler | Traster, Daniel “ Foundations of Menu Planning” 2nd Edition, Pearson 2018, p.1-10 |
3 | Teori: Menü Planlama Temelleri Uygulama: Berrak Çorbalar, Kuru Pişirme Teknikleri (Az yağda kızartma) Tartlar & Turtalar, Temel Ekmekler | Traster, Daniel “ Foundations of Menu Planning” 2nd Edition, Pearson 2018, p.31-44 |
4 | Teori: Menü Planlama (Lezzet) Uygulama: Püre Çorbalar, Kuru Pişirme Teknikleri (Derin yağda kızartma), Pastalar, Yassı Ekmekler | Traster, Daniel “ Foundations of Menu Planning” 2nd Edition, Pearson 2018, p.43-50 |
5 | Teori: Menü Planlama (Mevsimsel) Uygulama: Kremalı Çorbalar, Kuru Pişirme Teknikleri (Vok tavada pişirme), Pastalar, Yassı Ekmekler | Traster, Daniel “ Foundations of Menu Planning” 2nd Edition, Pearson 2018, p.52-67 |
6 | Teori: Menü Planlama (Kavramlar ve Dizayn) Uygulama: Kremalı Çorbalar, Islak Pişirme Teknikleri (Poşeleme), Pastalar, Zengin İçerikli Ekmekler | Traster, Daniel “ Foundations of Menu Planning” 2nd Edition, Pearson 2018, p.94-108. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Teori: Menü Planlama (Bütçe Hazırlama) Uygulama: Başlangıçlar (Ilık Salatalar), Islak Pişirme Teknikleri (Buharda pişirme, Haşlama), Muslar, Zengin İçerikli Ekmekler | Traster, Daniel “ Foundations of Menu Planning” 2nd Edition, Pearson 2018, p.122-140 |
9 | Teori: Menü Planlama (Bütçe Hazırlama) Uygulama: Başlangıçlar, Kombine Pişirme Teknikleri (Ağır ateşte pişirme), Muslar, Tam Tahıllı Ekmekler | Traster, Daniel “ Foundations of Menu Planning” 2nd Edition, Pearson 2018, p.139-150 |
10 | Teori: Tabak Sunumu - 1 (Dokuları Kullanma) Uygulama: Başlangıçlar, Kombine Pişirme Teknikleri (Güveç), Tam Tahıllı Ekmekler | Styler, Christopher “Working the Plate:The Art of Food Presentation”, 2006 20-35 |
11 | Teori: Plaka Sunumu - 2 (Şekillerin Kullanımı) Uygulama: Makarna Menüleri | Styler, Christopher “Working the Plate:The Art of Food Presentation”, 2006 20-35 |
12 | Teori: Tabak Sunumu - 3 (Renklerin Kullanımı) Uygulama Mutfağı: Mevsimsel Menüler (Yeni Yıl) | Styler, Christopher “Working the Plate:The Art of Food Presentation”, 2006 38-50 |
13 | Teori: Tabak Tasarlamak Uygulama: Vejeteryan Menüleri | Styler, Christopher “Working the Plate:The Art of Food Presentation”, 2006 130-150 |
14 | Teori: Tabak Tasarlamak Uygulama: Vejeteryan Menüleri | Styler, Christopher “Working the Plate:The Art of Food Presentation”, 2006 130-150. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Traster, Daniel “Foundations of Menu Planning” 2nd Edition, Pearson 2018, p.139-150 Styler, Christopher “Working the Plate:The Art of Food Presentation”, 2006 130-150 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | The Culinary Institute of America, “The Professional Chef, New York: John Wiley & Sons Inc., 2011, 9th edn., ISBN: 978-0-7645-5734-7 H. L. Cracknell ve R. J. Kaufmann, “Practical Professional Cookery”, 3rd edn., Singapore: Seng Lee Press, 1999. ISBN: 978-1-8615-2873-5 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 6 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 8 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | - | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | |
Final Sınavı | 1 | 16 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | X | ||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | X | ||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | |||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır
| |||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | |||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | X | ||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest